U Vladi Županije Posavske danas (02.12.) održan je jednodnevni radni sastanak svih sudionika, partnera projekta iz BiH, RH i Srbije pod imenom DR SHARE („Disaster Reduction, Standardized Hazard Analysisand Risk Evaluation“.
Sastanak je to Radne skupine za prikupljanje i usporedbu podataka u kojima se stavlja naglasak na smanjenje katastrofa, standardiziranje analiza opasnosti i procjene rizika. Peti je to po redu sastanak radne skupine za prikupljanje i usporedbu DRR podataka a drugi po redu 2. radni sastanak u Bosni i Hercegovini (Orašje).
Projekt DRSHARE („Disaster Reduction, Standardized Hazard Analysisand Risk Evaluation“), stavlja naglasak na smanjenje katastrofa, standardiziranje analiza opasnosti i procjene rizika započeo je s provedbom 1.1.2016. i traje 18 mjeseci. Projekt se provodi na području Hrvatske, BiH i Srbije. Nositelj projekta je Vukovarsko-srijemska županija. Partneri su Agencija za razvoj Vukovarsko-srijemske županije, Državna uprava za zaštitu i spašavanje iz Hrvatske, Pokrajinski sekretarijat za regionalni razvoj, međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu te Fond „Evropski poslovi“ AP Vojvodina iz Srbije te Ministarstvo poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva Posavske županije iz Bosne i Hercegovine.
U izjavi za javnost sudionici sastanka su istaknuli:
Franc Kljajić direktor Ureda za gospodarski razvoj ŽP:
– Cilj projekta je da se stvori baza svih kritičnih resursa koji bi pomogli u slučaju poplava i drugih nepogoda angažirati, brzo, efikasno i jeftino mobiliziranje, da znamo točno sa čim raspolažemo i kako sve možemo mobilizirati na uskom području po općinama i na području naše Županiji, te u Hrvatskoj i Republici Srbiji. Projekt je dr.Share, je vrijedan oko 280 000,00 eura, a sredstva su osigurana od strane Europske unije su iznosu od 210 000,00 eura. Ostatak je doprinos partnera koji se ne prikazuje u novcu, jer je to vrijednost našeg rada. Svi mi u sklopu svojih radnih mjesta radimo na projektu, dodatno odvajamo svoje vrijeme i to prikazujemo kao doprinos za ovaj projekt.
Krunoslav Srpak zadužen za komunikaciju prema projektu dr.Share:
-Ovaj puta se sastajemo vezano za prikupljanje podataka o kritičnim resursima, a ti kritični resursi su zapravo temelj aplikacije koju izgrađujemo kao osnovnu aktivnost ovog projekta, dakle aplikacija o evidentiranju kritičnih resursa za slučaj da se ponove nekakve nove elementarne nepogode kritične situacije u kojima ćemo brže moći reagirati povezani zajedno kroz tu aplikaciju. Ti podaci će poslužiti da se u vrlo kratkom roku animiraju sve bitne aktivnosti i povežu radi spašavanja ljudi i ostalih materijalno-tehničkih sredstava koje je bitno u tom trenutku evakuirati. Ovaj projekt se temelji na suradnji. Suradnja će se vidjeti kroz realizaciju aplikacije. Vaš predstavnik u ovom projektu je Ilija Jezidžić koji nam zajedno sa Francom Kljajićem, Zrinkom Bilušić i Marijanom Martinović pomažu da se podaci prikupe i evidentiraju u bazu podataka.
dr.Proda Šećerov spoljni suradnik Fonda za europske poslove AP Vojvodine:
-Projekt je izuzetno značajan za međuregionalnu suradnju, prekograničnu suradnju. Nesreća ne bira ni teritorij niti bira organizaciju i smatram da je ovo jedan od projekata koji će značajno doprinijeti suradnji jednog alata, malog softvera, aplikacije kao baze podataka koje će služiti u razmjeni. U bazi podataka će se naći snage i sredstva kojima mi raspolažemo i sa kojima eventualno ukoliko ih nemamo na raspolaganju da planiramo dodatna sredstva. Znači mi ovog momenta sa tim podacima saznat ćemo da li možemo odgovoriti na nesreću ili ne možemo, da li možemo preventivno smanjiti rizike ili ne možemo. U svakom slučaju razmjena podataka između država na određeni način stabilizira ovu regiju. Ja sam sudjelovao i na drugim projektima između Bosne, Hrvatske i Crne Gore a komunikacija je prvi i najbitniji korak, nije samo organizacijska komunikacija nego i tehnološka. Nažalost mi radimo u tri države sa tri komunikacijska sistema i to je prepreka u razmjeni podataka, ozbiljna prepreka. Inicijativa Europi je da u tom smislu pomogne bar regijama koje su ugrožene da se opreme sa tom zajedničkom opremom.